Sagrada Família posa ordre a l’espai públic

El barri de la Sagrada Família (definit com a Espai de Gran Afluència) estrena una estratègia per gestionar millor l’impacte del turisme. L’objectiu és clar: millorar el dia a dia del veïnat, protegir el comerç de tota la vida i recuperar les nostres places.

Aquest pla prioritza la qualitat de vida dels residents amb accions concretes. Avui us detallem els dos primers grans reptes:

  1. Crear un espai públic més amable

Volem carrers més nets, segurs i còmodes on la vida residencial vagi primer:

  • Més control i civisme: Vigilància estricte de terrasses, més agents cívics al carrer i un grup específic de coordinació de seguretat.
  • Millores als carrers: Reordenació del mobiliari a Provença i Marina, soterrament de cables aeris i renovació de l’avinguda de Gaudí (amb nous arbres i espais de descans).
  • Neteja i zones verdes: Instal·lació de papereres compactadores (amb més capacitat) i un manteniment a fons de la il·luminació i els parterres de les places de Gaudí i Sagrada Família.
  1. Impulsar el comerç i l’activitat local

La basílica és un gran pol d’atracció, però necessitem que les botigues del barri no perdin la seva essència. S’implementaran mesures per reforçar la diversitat comercial i fer costat al comerç de proximitat perquè no quedi absorbit pel turisme.

La setmana vinent us explicarem els canvis en mobilitat i les noves activitats comunitàries per al veïnat!