Ja és Festa Major a Hostafrancs!
Ja és aquí la benvinguda Festa Major d’Hostafrancs! Del 2 a l’11 d’octubre, el barri s’omple de vida amb més de 70 activitats. Una trentena d’entitats locals han preparat una agenda espectacular. Podràs gaudir de cultura popular, espectacles infantils, sopars veïnals i la tradicional Fira Medieval. Tampoc hi faltaran el Ball de Rams ni les emblemàtiques magranes.
A continuació, et presentem el programa complet ordenat per dies. No et perdis res!
Divendres 2 d’octubre: L’inici de la festa
- 16:30 h – Berenar i espectacle: Gaudeix de ‘Danses esbojarrades’ al carrer de Leiva (entre Àliga i Hostafrancs de Sió).
- 18:30 h – Passejada històrica: Recorregut per l’Antiga Fàbrica de l’Espanya Industrial. És una experiència historicomusicoteatral sense reserva prèvia a la porta del parc.
- 20:30 h – Pregó oficial: Se celebrarà al Saló de Plens del Districte (Creu Coberta, 104). Enguany anirà a càrrec de l’Orfeó Atlàntida pel seu centenari, els quals també hi actuaran.
Dissabte 3 d’octubre: Fira Medieval i cultura
Durant tot el dia se celebra la XX Fira Medieval als carrers de la Creu Coberta, Consell de Cent, Diputació, Torre d’en Damians i Béjar.
- 09:30 h – Futbol sala: Torneig del Centre Montserrat-Xavier a la seu de l’Escola Joan Pelegrí i plaça de Joan Pelegrí.
- 10:00 h – Solidaritat i intercanvi: Troba la Carpa Solidària AREDI a la Fira Medieval. A més, hi haurà intercanvi de plaques de cava a la cruïlla de Sant Roc amb Creu Coberta.
- 11:00 h – Infantil: Pintacares per a infants amb la música de Santsfàrria al Mercat d’Hostafrancs.
- 12:00 h – Dansa i màgia: Vermut i ball amb ‘L’Esbartjo’ al carrer de Vilardell. També hi haurà màgia i pallassos amb l’Escola de Circ La Colombina a Consell de Cent amb Torre d’En Damians.
- 13:00 h – Gastronomia: Concurs de tapes casolanes a la plaça de Joan Pelegrí (inscripció prèvia).
- 13:30 h – Inauguració: Obertura oficial de la XX Fira Medieval a l’escenari del carrer de la Diputació.
- 14:00 h – Àpat popular: Botifarrada a la plaça de Joan Pelegrí (tiquets a la venda al Centre Montserrat-Xavier).
- 16:00 h – XXVIII Firajoc: Estacions amb jocs lúdics infantils a la plaza de Joan Pelegrí.
- 17:30 h – Il·lusionisme: Espectacle de màgia amb Bas Molina Màgia a la plaça de Joan Pelegrí.
- 18:00 h – Música i dansa: Festa dels 80 i 90 con ‘Cocodril Club’ i Albert Malla al carrer de la Diputació. Al mateix temps, la secció de dansa de l’Esbart Ciutat Comtal actuarà al carrer de Vilardell.
- 19:00 h – Coral i cercavila: XX Trobada de Cant Coral al temple del Sant Àngel Custodi. També arranca el IV Passacarrers festiu des de la plaça de Joan Pelegrí amb la batucada dels Descentrats.
- 20:00 h – Concursos i foc: Joc musical d’endevinar cançons al carrer de l’Elisi 20. A la mateixa hora, gaudeix del correfoc estàtic al carrer de Sant Roc amb Vilardell.
- 21:00 h – Nit de PD: Actuacions de PD Flamisell, PD Ringidingi i PD Ignacid al carrer de l’Elisi 20.
- 21:15 h – Sopar i rumba: Sopar de germanor i ball amb el grup Rumberto al Centre Cívic Casinet d’Hostafrancs.
- 22:00 h – Concerts i foc: Actuació de PD Nyema i PD Pikas a la plaça de Joan Pelegrí. D’altra banda, hi haurà malabars de foc amb Pendrafoc al carrer de la Diputació.
Diumenge 4 d’octubre: Tradicions essencials
Continua la XX Fira Medieval als punts habituals.
- 10:00 h – Tradició local: Benedicció i Fira de Magranes al carrer de Vilardell. En el mateix espai podràs conèixer les entitats del barri.
- 10:15 h – Missa solemne: Ofrena floral al temple del Sant Àngel Custodi.
- 10:30 h – Activitats infantiles: Concurs de pintura infantil al carrer de Sant Roc. També surt la cercavila amb els Gegants del Pi i la Colla Gegantera de l’IE Arts des del carrer de Vilardell.
- 10:45 h – Esports: Trofeu de Festa Major al CEM de l’Espanya Industrial (segona fase a les 12:30 h).
- 11:30 h – Tallers: Papiroflèxia (Origami) a la plaça d’Herenni.
- 11:45 h – Bastoners: Actuació de la colla petita de les Bastoneres de Sants al carrer de Vilardell.
- 12:00 h – El gran ball: XXXII edició del tradicional Ball de Rams d’Hostafrancs i ball de festa major amb la Cobla Sant Jordi – Ciutat de Barcelona al carrer de Vilardell.
- 12:00 h – Vermut: Música en directe al carrer de l’Elisi 20.
- 12:45 h – Sardanes: Ballades amb la Cobla Sant Jordi al carrer de Vilardell.
- 13:00 h – Concert: Actuació musical de The Quiets a la plaça d’Herenni.
- 13:30 h – Àpat: Botifarrada popular a la plaça d’Herenni.
- 17:30 h – Havaneres: Cançons marineres amb el grup Montjuïc al carrer de Vilardell.
Dies feiners: Cultura i comunitat
- Dilluns 5 (19:00 h): Festa del 10è aniversari i Premis de Ràdio Hostafrancs 2026 a la Fundació Cultural Hostafrancs. Hi haurà actuacions musicals obertes a tothom.
- Dimarts 6 (17:15 h): Festival infantil amb cançons i pintacares de La Tribu Gigi. A les 18:30 h es presenta l’espectacle ‘Descontes’ de Creart al Casinet. A les 19:00 h, jocs de taula al carrer de l’Elisi 20.
- Dimecres 7 (19:00 h): Presentació de la refundació de l’Atlètic Hostafrancs CF a la Seu del Districte.
- Dijous 8 (19:30 h): Espectacle de circ ‘Banaba Flup’ (Cicle Escena BDC) al Centre Cívic Casinet.
Divendres 9 d’octubre: Recta final i concerts
- 17:15 h – Tarda infantil: Xocolatada, pregó infantil amb el Centre Montserrat-Xavier (17:45 h) i espectacle de Bon Vent (18:00 h) al carrer de Vilardell.
- 20:00 h – Art i solidaritat: Comença el Festival Visual Brasil a la FAB Casa del Mig (de 20:00 a 02:00 h). A més, es celebra la XIII Tapa Solidària al carrer del Sant Crist 13.
- 21:15 h – Música en directe: Percussió amb els Descentrats. A les 21:45 h actua la Joan Pelegrí Music Band i a les 23:00 h arriba el gran concert del cantautor Miquel del Roig (tot al carrer de Vilardell, 50).
Dissabte 10 d’octubre: Història, rap i fi de festa
- 10:00 h – Rutes i esport: Itinerari històric pel barri des de la plaça d’Herenni. També hi haurà bàsquet a Creu Coberta amb la Torre d’en Damians.
- 10:30 h – Portes obertes: Visites lliures a la seu del Districte (passes a les 10:30 i 11:15 h).
- 11:00 h – Escacs: Torneig oficial al Casinet d’Hostafrancs.
- 12:00 h – Vermut i tapes: Concert de Jordi Cabós al carrer de l’Elisi 20. Paral·lelament, continua la XIII Tapa Solidària al carrer del Sant Crist.
- 13:00 h – Convivència: Menjars del món i posterior discomòbil (15:00 h) al carrer de l’Elisi 20.
- 17:30 h – Navaratri: Festival hindú dedicat a la deessa Durga a la plaça d’Herenni.
- 19:00 h – Art urbà: Música al carrer de Llobet. Al mateix temps, hi haurà taller de grafits i freestyle hip hop al carrer de l’Elisi 20.
- 20:00 h – Nit jove: Segona jornada del Festival Visual Brasil a la Casa del Mig.
- 21:00 h – Concerts: Rap en català amb Sr. À, Lírica de Trobadors i Hereus del Beat al carrer de l’Elisi 20.
- 22:30 h – Grans orquestres: Actuació de PD Sants 3 Ràdio i gran concert amb l’Orquestra Di-Versiones (00:15 h) al carrer de Vilardell.
Diumenge 11 d’octubre: Clausura
- 12:00 h – Tancament: Vermut musical al carrer de l’Elisi 20.
Exposicions temporals
- Del 21 de setembre al 7 d’octubre: XX Concurs de Cartells al Centre Cívic Casinet.
- Del 2 a l’11 d’octubre: Mostra fotogràfica “Hostafrancs històric” al Casinet.
- Nota veïnal: Durant les festes es guarnirà de manera especial el carrer de Leiva.