El Clot estrena ascensors i ja és 100% accessible

La reforma de l’intercanviador de les línies L1 i L2 ha durat més de dos anys i ha superat els 8 milions d’euros d’inversió, cofinançats per la Unió Europea.

L’estació del Clot ja és completament accessible. El passat dimecres entressin en funcionament els dos últims ascensors previstos en el projecte de millora de l’accessibilitat de l’intercanviador. Aquesta obra ha suposat una inversió total de més de 8 milions d’euros, finançada en part amb els fons Next Generation de la Unió Europea.

L’intercanviador del Clot connecta dues línies de metro (L1 i L2) i una estació de Rodalies. Les instal·lacions de l’L2 i de Rodalies ja estaven adaptades per a persones amb mobilitat reduïda. Per tant, els treballs s’hancentrat a adaptar l’L1 i els itineraris d’enllaç, fet que ha comportat la remodelació d’espais i la instal·lació de cinc ascensors en total.

Altres mesures d’accessibilitat

Més enllà dels ascensors, el projecte ha inclòs diverses millores integrals:

  • Ampliació del vestíbul: S’ha ampliat la superfície del vestíbul de l’L1.
  • Paviment especial: Terra podotàctil per guiar persones amb discapacitat visual.
  • Andanes recrescudes: Adaptació de l’alçada de les andanes de l’L1.

Calendari d’obertures progressives

Els treballs van començar el gener de 2024 i les instal·lacions s’han obert de manera esglaonada:

  • Juliol de 2024: Entrada en servei de l’ascensor que comunica amb el carrer.
  • Octubre de 2024: Activació dels accessos que connecten el vestíbul amb les andanes de l’L1.

Maig de 2026: Estrena dels dos últims ascensors per connectar les andanes de l’L1 amb les de l’L2.